Gönderen Konu: Yeni Demiryolu yapımlarında oluşabilecek darboğazların aşılması için önerim.  (Okunma sayısı 3332 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

salih koç

  • Ziyaretçi

Proje önerisi : 3


Yeni Demiryolu yapımlarında darboğazın aşılması



Demiryolu yapımlarında  arazi darlığından dolayı darboğaz yaşanmaması için:

•   Uzun vadeli şehirler arası  yolcu ve yük taşımalar için gerekli demiryolu güzergahlarının belirlenerek milli ve belediye imar planlarına dahil edilmesi ve böylece bu demiryolu güzergahlarına kalıcı inşat ve tesis yapılmasının önlenmesi ,

•   Uzun vadeli şehirler arası  yolcu ve yük taşımalar için gerekli olan gar ,bakım/onarım atölyeleri,bina ve tesisler için gerekli yerlerin belirlenerek belediye imar planlarına dahil edilmesi ve böylece bu demiryolu alanlarına kalıcı inşat ve tesis yapılmasının önlenmesi gereklidir.

Örneğin;Haydarpaşa-Gebze arasında mevcut çift hat yetersiz kaldığından yeni ilave hatlara ihtiyaç bulun maktadır.Yeni hat yapımı için yer olmaması sebebiyle iki hat sökülüp yerine üç hat yapılması planlanmaktadır.Bu durum maddi ve zaman kayıplarına sebep olacaktır.





Teklif  Sahibi:   Salih Koç
           
      TCDD  Tesisler Dairesi  Ar-Ge Şubesi
      Tel-1392

Adk System Advertising


Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
TCDD de reformlar bekliyoruz
« Yanıtla #1 : 26 Mart 2011 / 16:47 »
Ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının kokomotifi olan ve gelişmişliğin ülçüsü olan demiryollarımiz,daha faal ve verimli olması için kısa ve uzun vadede yapacağı işleri planmalalıdır.Öncelikle;
-Yeniden yapılandırmada özel sektörden daha karlı ve verimli hizmet yapmalıdır.
-Akıllı demiryolu politikaları,akıllı planlama,ve akıllı yatırımlar yapmalıdır,
-Tesis ve araçların rehebilitasyonunu ve modrnizasonunu acilen yapmalıdır,
1993 de terk edilen ''Ulaştırma ana planı''nı yeniden yapmalıdır,
-YHT işletmeciliği diğer hizmetleri unuttutmamalıdır,
-Dışa bağımlılıktan (yakıt-malzeme)kurtulmalıdır,
-Yük ve yolcu taşımada demiryoluna ağırlık verilmesini sağlamalıdır,
-Kamu birimleri yük yaşımalarınıdemiryolu ile yapmasını temin edilmelidir.
-Araç parkı gençleştirilmeli
teknolojik donanım artırılmalıdır,
-Yönetim kurulunda deneyimli eleman sayısı artırılmalıdır(şimdiki durumda uzman yoktur),
-Teşkilat yapısı elden geçirilmeli,modern işletmecilik yöntemleri uygulanmalıdır,
-Araştırma ve planlamaya önem verilmeli,kalifiye eleman sayısı artırılmalı,
İşletme bozukluklarına son verip iyi bir işletmecilikle demiryoluna teşvik sağlanmalıdır.,
-1903 teknolojisiyle çalışan (YHT hariç) demiryollarımıza devlet katkısı artırılarak geliştirilmeli ve gelişmiş ülke demiryollar seviyesine getirilmeli.
.Bu konularda yönetim,devlet,çalışan elele vererek kurumu ayağa kaldırmalıyız
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Salih beyin önerisine katılmamak Evet, yalnızca şehirler değil büyük merkezlerde kendilerine en yakın dört yöndeki yerleşim alanları için plan proje yapmalıdır. demiryolu yapmaya gücü yeten, aynı standartta olmak üzere çalışmalara başlamalıdır. Burada standart son derece önemlidir. aksi halde her birnini tercihi başka olacak ve büyük şehirlerde standart olmayan hafif raylı sistemler gibi farklı uygulamalar olmamalıdır.
Atalay bey geri kalan durumu zaten özetlemiş bize yalnızca alkış düşer.
Saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yeni Demiryolu yapımlarında oluşabilecek darboğazların aşılması için önerim. Benzer Konular

Devlet demiryolları satış için yeni patrona hazırlanıyor Hazırlanan ka...
Devlet demiryolları satış için yeni patrona hazırlanıyor Hazırlanan kanun taslağıyla Türk Demiryolları Kurumu ve Türk Demiryolla... Devamı...

Gösterim: 3643 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
yeni makinist işçiler için sendikanın yazdığı ücretler gerçekmi
yeni makinist işçiler için sendikanın yazdığı ücretler gerçekmi siz ne düşünüyorsunuz.sözleşmeli olmamalarına rağmen nasıl olurd... Devamı...

Gösterim: 15062 - Yanıt: 8 - Başlatan:automotive
Karaman, Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek
Karaman: “Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek” Ankara Sanayi Odası (ASO)’nda 5 Mart 2012 tarihinde düzenlenen ... Devamı...

Gösterim: 3436 - Yanıt: 3 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ankara'ya yeni YHT garı için sözleşme imzalandı.
    Ankara'ya Yüksek Hızlı Tren için uzay üssü gibi gar inşa edilecek. İhaleyi Limak-Kolin-Cengiz Ortak Girişim Grubu alırken, ş... Devamı...

Gösterim: 7020 - Yanıt: 10 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ürünlerin yeni pazarlara ulaşması için demiryolu şart
ALİ BEKTAŞ Çorum Ticaret Borsası Başkanı Ürünlerin yeni pazarlara ulaşması için demiryolu şart Çorum'un tarımsal ürünlerini yeni... Devamı...

Gösterim: 1511 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ