Gönderen Konu: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI  (Okunma sayısı 8740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« : 14 Şubat 2008 / 02:01 »

Değerli Demiryolcu Kardeşlerim;
Yeniden yapılanma konusunda karşılıklı yazışmalardan açıkça anlamış olduğum husus; Teknolojik gelişme ile TCDD'nin mevcut organizasyonunu değiştirmeye yönelik faalliyet olan "yeniden yapılanmanın karıştırılmış olduğudur.
Daha önceden iptidai olarak yapılan bir takım işlerin makinalarla, bilgisayarla, bilgisayar destekli makinalarla yapılıyor olması yeniden yapılanma değildir. Örnek verecek olursak, Orerin insan beyni ve eliyle yapılması terk edilmiştir, grafikler artık bilgisayarla çizilmektedir. Aynı şekilde Cer Mekanik şubesinde yapılmakta olan tren mekanik hesapları artık "tren simülasyon" sistemi ile yapılmaktadır. Bu yeni durum bu birimlerde yalnızca işgücü tasarrufu sağlar. Bunun adı hiç bir zaman yeniden yapılanma olmaz. Bu birimlerden biri kaldırılırsa yeniden yapılanmanın tanımına girer.
Yeniden yapılanmada, birimlerin görev, yetki ve sorumlulukları, hat ve kurmay ilişkileri, örgüt şeması içindeki yeri değiştirilir. Teknolojinin kuruma sağladığı bir takım yenilikler nedeniyle bazı birimlerin görevleri tamamen sona erdirilir yada iş yükü az olan birimlere devredilir. Bazı birimler tamamen kaldırılırken, yep yeni birimlerde ortaya çıkabilir (KAZA KURULU gibi).
Bende dahil olmak üzere çoğumuz pek çok zaman teknolojik yenilik ile yeniden yapılanmayı karıştırmaktayız. Bunun bir sebebide teknolojik yenilik ile yeniden yapılanma arasındaki yakın ilişkidir. Fakat her ikisi ilede açıklanamayacak hatalarda maalesef yapılmaktadır. Yine örnek verecek olursak "trenlerden tren şefi ve gardfren" personelin kaldırılması gibi.
Yeniden yapılanma ile ilgili görüşlerimizi bundan sonra bu açıklamalar ışığında yaparsak sanırım bizi bir yerlere götürür. Aksi durumda yeniden yapılanmaya taraf olanlar ve olmayanlar şeklinde hemence ikiye bölünürüz.
Teşekkürler
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2008 / 02:04 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Adk System Advertising


besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #1 : 24 Şubat 2008 / 00:01 »
hocam merhabalar..

bence yeniden yapılanma kavramı mevcut iş süreçlerinin incelenerek gerçekten gerekli olan yeni iş süreçleri oluşturulması, gereksiz olan süreçlerin atılması ya da birleştirilmesi olarak değerlendirilmelidir. teknoloji ile de yeni oluşturulan süreçler desteklenmelidir. şu an kurumumuzda yapılan şey sadece mevcut durumu bilgisayar vs teknoloji ile güçlendirmektir. ancak benim kanaatimce çok kısa vadeli bir çözüm bu.. yani mevcut bürokrasiyi ortadan kaldırmak yerine sadece elektronik ortama aktarmak.. umarım bu kadar masraf boşuna gitmez de asıl yapılacak olan yatırım bu yeni iş süreçlerinin oluşturulmasında kullanılır..

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #2 : 24 Şubat 2008 / 01:14 »
Sevgili Besin;
Beni endişelendiren şey, siyaseten atanmış insanların bu iş süreçlerini yeterince bilmeden ayarlama yapmaya çalışmalarıdır. Halbu ki en azından bu türden işleri işin uzmanlarına bıraksalar yeniden yapılanma çok daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. Ben bu konuda bazı şeyler yazmıştım sitemize. Makinistlerin nasıl dağıtılmaya çalışıldığını anlatmıştım. Hiç bir bilimsel temeli olmayan bir yaklaşımla şu kadarı senin bu kadarı benim şeklinde bir yapılanma olamaz diye de ifade etmiştim. Bu makinistleri tabi ki ticarete, harekete verebilirsiniz. Buna bir itirazım yok. Ama bunu yaparken makinisitin, eğitiminin sorumluluğunu, yaptığın işin denetlenmesini, memuriyetten kaynaklanan özlük işlerinin takibini falan filan da bir temele oturtuyor olmanız gerekmez mi? 2004 teki pamukova kazasında makinistler ticaret dairesine bağlıydı. Ticaret dairesi makinistin yaptığı işi hangi elemanıyla denetliyordu ? bu cevabı olmayan bir sorudur. Ve yeniden yapılanmada ki küçücük bir parçada bile bu işe karar vermiş olanların açıkca beceriksizliğidir.
Yeniden yapılanmada senin burada yazmış olduğun süreçleri kaç kişi biliyor ? Bu soruya verilecek  bir cevap bizi yeniden yapılanmada bekleyenin ne olduğuna götürecektir.
Sevgiyle kal, sevgili Besin.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #3 : 05 Mart 2008 / 23:16 »
sayın hocam.. bir önceki mesajımda olanı değil olması gerekeni yazmıştım.. bu mesajımda da olanı yazıyorum..

sayın hocam bizim memlekette işler hep taklit etmekle yapılıyor.. kasap dükkanını izleyen kedinin kasaplık öğrenmesi gibi.. napalım şimdlik böyle.. izleyerek taklit ederek öğreniyoruz yeniden yapılanmayı da yenileşmeyi de..

bu yeniden yapılanmayı çıkaran adamlar bunu bizim yaptığımız gibi yapmamış.. zaten öncelikle bunu özel sektör yapıyor..patron hiç iş bilmeyen yöneticiyi tutarmı şirketin başında.. tutmamış bileni getirmiş ve bu işi başarmış..


yenilenme konusuna gelirsek.. öncelikle buna kendimiz inanmalıyız.. değişim istiyoruz demeliyiz.. personel eğitilmeli.. bugün bir emir gelse gn md den.. herkes kky öğrenmeye ya da toplam kalite seminerine gidecek dese ne olur.. büyük bir çoğunluğun vereceği tepki şu.. oooo bir hafta yatmaya gidiyorum... yani halimiz budur.. ancak bu kadar yeniden yapılanırız..
saygılarımla sayın hocam..

Çevrimdışı temuçin

  • Üye
  • **
  • İleti: 26
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #4 : 25 Mayıs 2008 / 15:55 »
bölgelere yeniden yapılanma için taslatlar gelmiş deniyor umarım bu sefer düzgün olur.
tesislerden trefiği alıyorlarmış duyduğumuza göre
saygılarımızla

besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #5 : 25 Mayıs 2008 / 16:00 »
tesislerden trafiği alıp yine harekete mi verecekler ne diyorsunuz?

Çevrimdışı temuçin

  • Üye
  • **
  • İleti: 26
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #6 : 25 Mayıs 2008 / 16:03 »
Arkadaşlar bilgisi olan aydınlatırsa daha iyi olur
benim duyduğum kadarı ile tesisleri
proje..
trafik..
ve bir kısmınıda taşınmaz mallara vereceklermiş
 
Yol servisin de de benzeri durum varmış.. net bilen bir arkadaş aydınlatırsa iyi olur


Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #7 : 25 Mayıs 2008 / 16:06 »
Umarım bu doğrudur.Ben şahsen Tesislerle Hareketin birleştirilmesini hiç anlayamadım ve tasvip de etmedim..Çünkü Tesisler dairesi trafik işinden anlamaz!
Saygılarla..

bölgelere yeniden yapılanma için taslatlar gelmiş deniyor umarım bu sefer düzgün olur.
tesislerden trefiği alıyorlarmış duyduğumuza göre
saygılarımızla

Çevrimdışı temuçin

  • Üye
  • **
  • İleti: 26
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #8 : 25 Mayıs 2008 / 16:07 »
Zaten mevcutta trafik geri plana atılmış idi,ve trafikçi arkadaşlar tesislerde üvey evlat muamelesi görüyor idi

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #9 : 25 Mayıs 2008 / 16:11 »
Ben de tersini düşünüyorum,hareketçiler tesislere geçince tesislerin eski personeli üvey evlat durumunda düştüler:)
Çünkü servis müdürleri ve daire başkanlığı trafik işleri yüzünden kendi birimlerine zaman ayıramaz oldular!..
Sonuçta tekrar ayrılmaları herkesi rahatlacak galiba(Birleştirilmeleri yanlıştı zaten)..
Selamlarla..

Zaten mevcutta trafik geri plana atılmış idi,ve trafikçi arkadaşlar tesislerde üvey evlat muamelesi görüyor idi


besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #10 : 25 Mayıs 2008 / 16:13 »
ben bir hareketçi olarak bu sözünüze katılıyorum.. üvey evlat değil belki ama sorunlarımızı anlatabilmekte sıkıntı yaşandığı doğru. ancak şu da var ki, bence; tesislerdeki yöneticiler hareketçileri hareketteki yöneticilerden daha çok dinliyor ve anlamaya çalışıyor..

Hazım Engin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #11 : 26 Mayıs 2008 / 01:07 »
Tesisler sevisinin asıl görevleri bilindiği üzere, telekomünikasyon, elektrifikasyon ve sinyalizasyon olup, bu konuların tren trafiği ile  ilgisi çok azdır. Aslında direk alakalı olarak görülse dahi, bu dallarda çalışan arkadaşlar yada amirler, trafiği birinci öncelik olarak görememektedirler. Aksini iddia edenler mutlaka olacaktır ancak bahsettiğim kategoriye girmeyen tesisler personeli demiryollarımızda azınlıktadır.  Yıllardır bütün servislerle ilişkili olarak trafik düzenlemesi yaptığımız için bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Eski hareketçi, yeni tesislerci olarak, çok iyi gördüğüm birşey de tesisler servisinin hareketten gelen personeli ve trafik konusunu kabullenemediğidir. Malesef yıllardır eski konumumuzu arar durumdayız.  Hareket servisinde ağırlıklı olarak uygulanan hiyerarşik düzen,( ast üst ilişkisi), tesisler servisinde arkadaşlık ortamına dönüşmüştür. Besim beyin bahsettiği gibi bu arkadaşlık ortamında sorunlarınızı daha rahat dile getirebilmektesiniz, ancak çözüm konusuna gelince bir arpa boyu yol almak, bazen çok uzun zaman gerektirmektedir. Birde aynı serbest ortam nedeniyle amirlerin talimat verme, iş yaptırabilme gücü ortadan kalkmaktadır. Diğer bölgelerde farklı uygulamalar olurmu bilemiyorum fakat yıllardır bölgemde gözlemlediğim durum budur. Bu nedenle de trafik kanadının tesislerden ayrılmasının çok isabetli olacağını düşünüyorum.

Bu defa da yolcu ve yük olayı, ticaret ile hareket arasında bölüşüldüğünden burada da bir çıkmaz bulunmaktadır. Bu durumunda aşılabilmesi için, yıllardır trafik dairesinin kurulması gerektiğini savunanlardan biriyim. Tren trafiği ile doğrudan ilgili personelin aynı servis/daire çatısı altında toplanmasının daha isabetli olacağı kananatindeyim.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #12 : 26 Mayıs 2008 / 08:53 »
Görüldüğü üzere trafiğin içinde olup da iki dairenin birleşmesini tasvip eden yada faydalı olmuştur diyen kimse yok!
Bence son yıllarda trafikte meydana gelen problemlerin çoğunluğu ve hareket birimlerindeki büyük laçkalaşmanın ana nedeni bu birleşmedir!Çünkü Tesisler dairesi yapısı itibarıyle daha yenilikçi,daha dışa açık ve daha uyumlu bir servistir.Oysa hareket dairesi işleyişi itibarıyle yol servisi gibi daha statükocu ve hiyerarşiktir.
Yani iki servis ne işleri itibarıyle ne de yapısı itibarıyle birbirine hiç uymamaktadır..Zaten Sinyalizasyon dışında da pek ortak noktaları olduğunu düşünmüyorum!
Birleşmeleri yanlıştı,ayrıştırılmaları doğru olacaktır..
Bence 17 ayrı dairenin varlığı da yanlıştır ve bu sayı azaltılmalıdır..Birleştirilmeler öncelikle idari dairelerden başlatılmalıdır..Mesela Eğitim dairesiyle Sağlık işleri dairesinin birleştirilmesi hem trafiği hiç etkilemez ve hem de hiçbir olumsuz durum oluşacağını da sanmam..
Hareket dairesinin adı değiştirilmeli ve Trafik Dairesi olmalıdır ve trafikle direkt ilgisi olan birimler bu daire çatısı içinde birleştirilmelidir..
Tesisler dairesinin alt yapıyla ilgili birimleri ve yol dairesi de birleşitirilebilinir ama bence birleştirmek yerine bu iki daireyi kendi içerisinde daha da geliştirmek ve gerekirse de bölmek daha mantıklıdır..
Saygılarla..

besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #13 : 26 Mayıs 2008 / 16:56 »
Tesisler servisi ile Hareket servisini şöyle bir örnek olayda değerlendirebilriz..
Kendi birimimden örnek vereyim.. BUgün tesislerdeyiz ve personel eksikliği sebebiyle bir çok ara istasyon trafiğe kapatılıyor.. Tesisler servisi ara istasyonların kapanmasında bir sakınca görmüyor.. Peki Hareket servisinde olsaydık ne olurdu? BU defada kesinlikle ara istasyonlar kapanamaz trafik açısından sakıncalı denilir ve personel ara istasyonlarda hergün 12 saat dinlenmesiz tatilsiz sanki o iş için yaratılmış robotlar gibi çalıştırılmak istenirdi..

Peki bu olayda iki daire arasında ne fark var? Bence hiçbir fark yok.. Birincisi istasyonu kapatarak trafik emniyetini sekteye uğratıyor. İkincisi ise orada dış dünyadan soyutlanmış bir robot insan koyarak trafik emniyetini sekteye uğratıyor..

Ayrıca bir Trafik Dairesi kurulmasında bende herkesle hemfikirim. En güzeli bu olurdu.. Ancak mevcut durumu değerlendirdiğimizde şöyle bir durum ortaya çıkıyor..Tesisler servisinin trafik haricinde bir çok işi var. sinyal, katener vs. vs. bu arada bir de trafikçilere ayıracak zaman bulmak zor tabi.. bir de zaten çoğu tesisler yetkilisinin uzmanlık alanı değil trafik.. ancak şunu da inkar etmemek lazım. teisler yetkilileri elinden geldiğince sorunlara çözüm bulma arayışındalar..

Peki hareket servisinde durum nedir? şu anki durumu tam bilmiyorum çünkü, malum.. tesisler personeliyiz artık.. ama 10 senelik kısa sayılabilecek deneyimimi ve Tugay Beyin "statükocu ve hiyerarşik" değerlendirmesine dayanarak; şunu söyleyebilirm.. hareket servisi eski hareket servisi ise ben tesisleri tercih ederdim.. (Trafik dairesi yok kabul ediyorum..) En azından daha insan odaklı çalışıyor bu servis.. Statükoculuk, dikey hiyerarşi eskide kaldı.. Gün yenilikçilik, konuşma, derdini anlatma, sorunları dinleme ve çözüm arama günü bence.. Seyrüsefer ne diyorsa gereğini yapın demekle sorunlar çözülmez bana göre..

Olayın özü.. En iyisi Trafik dairesi diyorum.. O yoksa Tesisler.. Saygılarımla..

Çevrimdışı rkg0054

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI
« Yanıtla #14 : 26 Mayıs 2008 / 23:32 »
Bu konuda ben de Besin Çetin'e katılıyorum.
Aslında bizim durumumuzu en iyi Tesisler Dairesinin bir yetkilisinin yaptığı tanımlama ortaya koymakta.
"Biz bir göl'dük kendi halimizde;getirdiler üzerimize bir okyanus indirdiler."
Şimdi
Şu anki yönetimde biz aslında eski hareket servisine göre daha rahatız.Dertlerimiz dinlenmekte,çözüm yolları aranmaktadır.Ama aldığımız eğitimin sonucu olarak ta içimiz biraz burulmakta.
Trafik Dairesinin kurulmasını yıllardır savunanlardan biriyim.Ama nasıl ?
1-Bu daire trafiği ve oluşturan unsurları kapsamalı.Bunun içinde trende görevli makinistlerden ,tren şeflerinden tutunda kısım şeflerine kadar olmalı.
2-Lojistik alan diye tarif edebileceğimiz destek üniteleri bu yapılanmadan ayrı olmalı.Yani trafikle ilgili birisi gidip bilet satmamalı,vagon evrakı yapmamalı,danışma hizmeti vermemeli,bilet kontrolü yapmamalı.Bu iş yükünün yanısıra koordineyi ve hedefe odaklanmayı azaltmaktadır.
3-Yetki ve sınırlar iyi çizilmeli koordineyi sağlayacak amirler tercihen trafik mühendisliği eğitimi almış (böyle bir bilim dalı var) olmalı.

Bunun örnekleri çoğaltılabilir.Ama hiç bir şey yapılmayacaksa bulunduğumuz servis şu an bulunabileceklerimizin arasında en iyisi diyebilirim..
OYUN BİTİNCE ŞAH'TA PİYONDA AYNI KUTUYA KONUR...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yeniden yapılanmada KAVRAM KARGAŞASI Benzer Konular

Hicaz Demiryolu yeniden açılıyor
Hicaz Demiryolu yeniden açılıyorSuudi Arabistan ve Türkiye, tarihi Hicaz Demiryolu'nun yeniden açılması ve ihyası için anlaştı. ... Devamı...

Gösterim: 4032 - Yanıt: 5 - Başlatan:Trenci96
Demiryollarının Yeniden Yapılandırılması, eğitim planlaması oluşturuluyor.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞIB.11.2.DDY.0.72.00.05-774.02-26478 sayı ve   28/05/2009 T.yazısıDünya Bankası fonları tarafı... Devamı...

Gösterim: 2932 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Sendikalar Yeniden Grev Başlattılar!
Demiryolu çalışanları bugün Ankara ve İstanbul’da saat 22.00’den itibaren, diğer illerde ise gece 00.00’dan itibaren greve çıkıy... Devamı...

Gösterim: 7064 - Yanıt: 14 - Başlatan:Trenci96
TCDD Yeniden Yapılanmada bir şeyler oluyor.
Genel Müdürlük Yolcu Dairesine bağlı olarak hizmet veren Kafeterya Şube Müdürlüğü İnsan Kaynakları Dairesine bağlanıyor.İnsan Ka... Devamı...

Gösterim: 2127 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi
Yeniden Yapılanmada Kritik Hafta
Değerli Dostlar,Önümüzdeki hafta yeniden yapılanma kapsamında TCDD Taşımacılık A.Ş. kurulması için başvuru yapılıyormuş. Planlan... Devamı...

Gösterim: 1699 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi