Gönderen Konu: Yol Kontrol Araçlarında Son Nokta TGV-IRIS  (Okunma sayısı 3360 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Yol Kontrol Araçlarında Son Nokta TGV-IRIS
« : 01 Nisan 2009 / 10:11 »

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Teknolojik olarak yüksek hızlı trenlerin içerisinde ileri bir seviyesi olan TGV , üst düzey bir yol kontrol aracına çevrilerek yol kontrol araçları içerisinde bir devrim oluşturulmuştur. Bu aracın adı TGV-IRIS. 320km/saat hıza çıkabiliyor, ve yüksek hızlarda tam teşekküllü yol kontrolü yapabilme gücüne sahip. Yüksek hızlı olarak yol kontrolü yapabilmesi, göreceli olarak sık sefer aralığına sahip diğer hızlı trenlerin, normal sefer saatlerinde dahi kontrol yapabilme olanağını sunar. Yol kontrol sistemlerinde temel yapı olarak, daha önce Demiryolu Teknolojileri bölümünde, Hızlı ve Çok Fonksyonlu Bir Yol Deformasyonu Kontrol Aracının Temel Yapısı konusunda bahsedilen, sensör, yüksek çözünürlüklü kamera ve diğer elektronik donanımların olduğu yapıya sahiptir. Fakat yüksek hızda isabetli bir kontrol için, bu sistemlerin daha gelişmişi bu araçta mevcuttur. 150 adet hassas sensör ve 20 adet yüksek çözünürlüklü ve çok hızlı çekim yapabilen kameralar sayesinde, rayların üst/yan yüzeyleri, travers ve ray/travers bağlantı ekipmanları ve balast malzemesi titizlikle kontrol edilir. Sensör ve kameraların fazla olmasına bir etken ise, tünel, viyadük gibi yapılarda balastsız demiryolu tekniklerinin uygulanması ve bunların birkaç çeşidi olmasıdır. Bu çeşitlilik, farklı sensör ve kamera açıları gerektirmektedir.Bu şekilde, farklı şekildeki traversler veya rayların oturduğu yataklar, ray/travers veya ray/zemin bağlantıları kontrol edilmektedir. Balastsız demiryolu teknikleri, Demiryolu Teknolojileri bölümünde bahsedilmiştir. Yol ile ilgili bilgiler, aracın yüksek kapasiteli bilgisayar sistemine kaydediliği gibi, GPS işaretleme sistemi ile, harita üzerinde anında işaretlenerek, GSM-R aracılığıyla, kat edilen mesafe ve kordinat bilgileriyle anında merkeze iletilir. Bu bilgiler ışığında, bakım ekipleri metre dahi şaşmadan kusurlu bölgeyi bulup onarırlar. Tünellerde GPS sistemi çalışmadığından, tünele girişten itibaren kat edilen mesafe bilgileri ışığında, GSM-R kullanılarak kusurlu bölgenin yeri tespit edilir. Bu yol kontrol aracı, standart 8 vagona sahip bir TGV dizisinden oluşmuştur. Bunun sebebi, isteğe bağlı olarak, çalışma yaparken kontrole katılacak ziyaretçi teknik ekibin ağırlandığı yerlerin ve ayrıca, trende görev yapan personelin her birine ayrı oda olmak üzere, mutfak duş gibi konfor ünitelerinin bulunmasındandır. Bu trende, iki makinist, yedi teknisyen ve bir mühendis olmak üzere toplam on personel görev yapmaktadır. İlk üç vagon, ölçüm araçlarıyla donatılmıştır. Arkasından gelen iki vagon, ziyaretçiler için bar, WC ve yol ölçüm sonuçlarını, anında gösteren monitörlerle donatılmıştır. Son üç vagonda, her personelle ait odalar, mutfak ve duş bulunmaktadır. Personele sağladığı bu konfor sayesinde, herhangi bir yerde konaklama yapmadan, Avrupa genelinde istenilen ülkede görev yapabilmektedir. Tenin yapım amacından biri de Avrupa'daki hızlı hatların tümünü kontrol edebilme düşüncesidir. Yılda 200,000 km yol kontrolü yapabilme iddiasına da sahiptir.
Saygılarımla.

Video: http://www.dailymotion.com/video/x6igdh_tgv-iris-320-viaduc-de-jaulny_tech
          http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=3699



               
« Son Düzenleme: 26 Mart 2011 / 16:04 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Yol Kontrol Araçlarında Son Nokta TGV-IRIS
« Yanıtla #1 : 01 Nisan 2009 / 21:40 »
İnsan bu teknolojileri görünce imreniyor doğrusu.

Umarım bizim ekiplerimiz de böyle teknolojik sistemlerle çalışırlar.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Yol Kontrol Araçlarında Son Nokta TGV-IRIS
« Yanıtla #2 : 03 Nisan 2009 / 00:13 »
Aklın yolu birdir.
Adamlar kendi hızlı tren hatlarının yanında diğer ülkelere ait hızlı tren hatlarını da kontrol edebilmek için yüksek teknoloji ürünü bu treni oluşturmuşlar. Belki bir tek ülke için bu aracı temin etmek pahalı olabilir fakat diğer ülkelerde de parası mukabili hizmet verince maliyetlerde aynı oranda düşer.
Bölgemizde bizden başka hızlı tren hattına sahip ülke olmaığından buralara da gelir mi acaba diye sormak geçiyor içimden.
İnşallah gelir.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yol Kontrol Araçlarında Son Nokta TGV-IRIS Benzer Konular

servis araçları
değerli arkadaşlarım özellikle katar personeli için elinde çantası ve su bidonuyla birlikte yatakhanelere gitmenin zorluğunu her... Devamı...

Gösterim: 2907 - Yanıt: 3 - Başlatan:yakup
Yol Kontrol Araçlarının Üzerine Takılan Lazer Telemetreli Katener Ölçüm Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşlarım,Mermec firması tarafından üretilmiş bu sistem, mevcut yol kontrol araçlarının üst kısmına takılan, ... Devamı...

Gösterim: 3337 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
motorlu araçlar teknolojisi mülakat soruları
Selamlar tülomsaş bildiğiniz üzere işçi alımı yapıyor motor ile ilgili çıkabilecek mülakat soruları hakkında bilgisi olan var mı... Devamı...

Gösterim: 7121 - Yanıt: 0 - Başlatan:arifk
Motorlu Araçlar Teknolojisi Mülakat Soruları
Selamlar tülomsaş bildiğiniz üzere işçi alımı yapıyor motor ile ilgili çıkabilecek mülakat soruları hakkında bilgisi olan var mı... Devamı...

Gösterim: 4117 - Yanıt: 0 - Başlatan:arifk
Demiryolu araçları tescil yönetmeliği
DDGM Demiryolu Araç tescilinde Uluslararası sertifika isteniyor olmasının ekonomik boyutu:[/color][/size]Hükümet; döviz girdisi ... Devamı...

Gösterim: 1331 - Yanıt: 3 - Başlatan:leventdurusoy