Gönderen Konu: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!  (Okunma sayısı 4488 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« : 22 Eylül 2008 / 11:48 »

Değerli yol personeli arkadaşlar,
İşini düzgün yapan arkadaşlarımızı tenzih ederim ama genel olarak yol personeli arkadaşlar yol çalışmaları esnasında işi biran önce bitirebileyim düşüncesiyle çok kaba çalışmaktalar ve yol altı ve güzergahında bulunan diğer teknik ekipmanların hasarlanmasına yol açmaktalar ve umursamamaktadırlar!..Özellikle kepçeli çalışmalarda diğer ekipmanlar genellikle büyük hasarlar almaktadır.
Oysa koparılan bir kablonun yada arızalanan bir ekipmanın tekrar tamir edilene kadar TCDD'ye verdiği zarar her yönüyle oldukça fazla olmaktadır..Yol personelinin yarım saat kazanmak için özensiz çalışmaları diğer servis elemanlarına bazen günlerce uğraş getirebilmektedir!..
Çalışmalarımız esnasında diğer servis elemanlarının da durumlarını düşünerek biraz daha dikkatli olmamız hepimizin ve TCDD'nin lehinedir...

Adk System Advertising


Çevrimdışı sef

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #1 : 05 Kasım 2008 / 20:21 »
belirttiğiniz konuda haklısınız ama bu konuda tesisler elemanlarının da eksiklikleri mevcut bunu bilesiniz.yapılan makinalı çalışmalarda daimi surette tesislerden eleman istiyoruz ama personel yetersizliği bahanesi ile çoğu çalışmamıza eleman verilmemekte ve dikkatli çalışın bişey olmaz cinsinden cevaplar verilmektre.hatta kimi zaman gelen elemanlar dahi kabloların nereden geçtiğini bilmemekte ve kablo kopması olaylarına sebep olunmaktadır.kimse muhaberatın aksamasını istemez.özellikle kablo hattının çekilmesi esnasında verilen projeye uyulmaması nedeniyle kablolar belirtilen yerlerde çıkmamakta ve başka yerden çıkan kabloların kopmasına neden olunmaktadır.tesisler servisi bu konuda o kadar katıki makinalı çalışmaların izinsiz yapılması halinde cezai işlem uygulanmaktadır. ama tesisler elemanlarının nezaret ettiği çalışmalarda kopma meydana geldiği zaman hiçbir soru soran olmamaktadıor.buda çifte standart yaratmaktadır.en son benim mıntıkamda yapılan makinalı yarma çalışmasında yarma içerisinde kablo hattı var siz yukarıda çalışın denildi ve çalıştığımız yarma tepesinde kablo çıktı.neyseki servis müdüründen şifai emir aldığımdan kimse hesap sormadı servis müdürüde sağolsun sözünün arkasında durdu. yorumlarınızı bu doğrultuda yaparsanız kimseye haksızlık etmemiş olursunuz. selamlar çalışmalarınızda başarılar.....

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #2 : 05 Kasım 2008 / 21:40 »
Mesajların her ikisini de kendi açısından bakıldığında haklı görmek mümkün. Benim anlamadığım ise, projelere göre şurda yada burda olması gereken kablo nasıl oluyorda farklı bir noktada çıkabiliyor. Yani yapılmış olan işlerin projeye göre yapılmadığını mı anlamalıyızç
Bana gerçekten ilginç geldi. ;D
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı sef

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #3 : 12 Kasım 2008 / 10:20 »
haklısınız levent abi.Tesisler personeli arkadaşlarımızda durumun farkında ama şu an için yapılacak bir şey yok.yeniden hat döşenmesi maliyeti oldukça fazla.onun için kablo olan bölgelerde kablo kopması pahasına çalışmalara devam etmek zorundayız ve koptuğu zamanda arkadaşlar hemen ıslahı cihetine gidiyo.ancak proje yapılırken kontrol elemanlarının gerekli hassasiyeti göstermemesi bu durumun asıl sebebidir.Yoksa hiçbir yol personeli arkadaşım banane kablo kopsun gelsinler yapsınlar diye kendi başına çalışma yapmaz.çünkü cezai yaptırımı da büyük vicdani yönüde ağır...selamlarımla...

cuneytgurler

  • Ziyaretçi
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #4 : 12 Kasım 2008 / 10:41 »
Ben iş hayatıma 18 yaşında bu sinyalizasyon kablo serme işi ile başladım toprakkale-adana, tkale-iskenderun, toprakkale-sivas hatlarında şirket işçisi olarak çalıştım. ve üzülerek söylemeliyimki bu kablo serimleri zamanın imkansızlıkları ve vurdumduymazlıkları ile beraber olması greken gibi değil, nasıl olabiliyorsa öyle serilmiştir. bazen ciddi manada 80cm e inmek mümkün olmamıştır,burada yapılması gereken beton kannallar içinde kabloyu götürmekti ama beton kanal işi çok pahalıya geldiği için 40cm ye 50 cm ye göz yumulmuştur. ayrıca bize kabloyu veren slovenler kendileri kablo üstüne hen kum hem tuğla hemde naylon işaret şeridi çekerek kablo döşemişler memleketlerinde bizde ise kum ve tuğla ile sınrlı kaldı. şef arkadaşımızın haklı gerekçeleri var sada, onların yapması gereken ,çalışma ları esnasında mutlaka kablodan sorumlu şefliklerden eleman almaktır. sorumlu elemanlarda tam yerini bilmesede,iyi kötü tahmin edebilir. maalesef yapacak fazla birşey yok. umarım bundan sonra ki kablo serimlerinde uygun bir yol bulunur ileride sorun çıkmaması için. şimsi mersin toprakkale-boğazköprü projesi yapılacak, allah için buralara gelip aksayan yönleri ve neler yapılabilir nelere daha çok dikkat etmek gerekir diye bizlere kimse sormadı, hayırlısı olsun ne diyelim.
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2008 / 10:52 Gönderen: cuneytgurler »

Çevrimdışı mgoktepe26

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #5 : 18 Kasım 2008 / 00:37 »
Değerli arkadaşlar, bende kablo serme ve montaj şantiyelerinde çalıştım. Aslında projelerin tam olarak güzergahla örtüşmemesinin en önemli sebebi demiryolu kilometrelerinin çeşitli nedenlerle(yol kısaltılması v.b.) doğru olmamasından kaynaklanıyor. Bu sebeple son proje hazırlanırken proje çizen bir bakıyor klm tutmuyor iş ciddiyetini kaybediyor ve yarma gibi,kurp gibi belirgin yerlerde bile işaretlemede gerekli özeni göstermiyor. Yol personeli klm.levhasına bakıyor ve ona göre hareket ediyor. Kazı yapılacaksa izin almak için önce yol servisine başvuruluyor ve yol yetkilisi kısım şefi arkadaş kablo şefliğinden birini isterse geliyor. Ancak gerek Cüneyt arkadaşımızın mıntıkası olan güney hatlarında,nede benim çalıştığım istanbul-ankara, çerkezköy kapıkule projelerinde çalışmış olan arkadaşların her klm yi hatırlaması söz konusu değildir. Acilen demiryolu kilometrelerinin düzeltilmesi gerekmektedir. Saygılarımla.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza! (Demiryolu Altyapı Kesidi)
« Yanıtla #6 : 04 Aralık 2008 / 09:37 »
Değerli Arkadaşlarım.
Yeni hatlar döşenirken ya da eski hatlar yenilenirken, aşağıda resmini gönderdiğim standarta uygun veya yakın olarak yapılsa, kablo kopma sorunları büyük ölçüde ortadan kalkacaktır.
Resimde gözüken "Sand Layer" olarak ifade edilen sertleştirilmiş kum yüzeyin her iki yana doğru eğimli olması ve bu eğimin sonunda "Drain" yazan, yağmur suyu drenajının olması, zamanla yağmurdan kaynaklanan zemin yumuşaması va akabinde altyapı bozulmalarını engelleyen önemli bir unsur. Bunun haricinde, yine resimde gözüken "Cable Trough" yazılı kablo oluğunun veya kanalının, raylara mesafesi de altyapı onarımları sırasında olası hasarlardan etkilenmeyecek şekilde.
Tabi ki coğrafi yapı da önemli. Fakat hat döşemede belli bir standart oluşturulup, bunun şeması da yol personeli arkadaşlara verildiğinde, bahsedilen sorunlar ortadan kalkacak diye düşünüyorum. En azından, demiryollarında gelişmiş ülkelerde bu tip uygulamalar var ve bildiğim kadarıyla bu sorunlar yaşanmıyor.
Saygılarımla.

« Son Düzenleme: 04 Aralık 2008 / 10:14 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #7 : 04 Aralık 2008 / 23:17 »
Sevgili Ömer kardeşim; Kitaplardaki ile eylemde farklılıklar özellikle eski hatlarda sıkça rastlanan bir durumdur. Eminim yeni yapılan hızlı tren hattında bu sorunlar yaşanmamıştır. Çünkü Mehmet Göktepe'ninde dediği gibi km levhaları doğru değer göstermemektedir. Zaman içerisinde yapılan uzatma ve kısaltmalar neticesinde makinistler bile zaman içerisinde tereddütler yaşamaktadır. Orer için seyir süresi tespiti yapan Cer Dairesi de aynı dertten muzdariptir. Sayın göktepenin dediği gibi km ler yeniden net olarak tespit edilmelidir fakat bu tespit yalnızca km levhasından ibaret olmamalıdır aynı zamanda bu km ve meafelere göre yapılmış olan çok sayıda projeninde elleçlenmesini gerektiren bir iştir, dolayısı ile değiştirmek neredeyse imsansız gibi bir şeydir. Eskiden de şimdiki gibi bilgisayar olsaydı ve yapılan her iş bilgisayarlarda kayıtlı olsaydı değişim mümkün olablirdi ama şimdi imkansız gibi bir şey.
Özellile eski hatlarda, aşağıdaki resme benzer bir yapı söz konusu değildir. Bunun böyle olmadığını hem yol hemde tesisler personeli arkadaşlarımız gayet iyi bilmektedirler.
Selam ve saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #8 : 05 Aralık 2008 / 10:29 »
Sevgili Levent Hocam. Benim asıl anlatmak istediğim, sinyal kablolarının, raylara belirli bir masafede ve kablo kanalından geçirilerek serilmesiydi. Sadece hızlı tren için değil, yeni yapılacak veya yenilenip çift hatta çıkarılacak bazı bölgeler içinde belli bir standartta iş yapılması grekir. Ayrıca, her yapılan işin  bir şeması olmalıdır. Demiryolunun geçtiği coğafi koşullara veya şehir içerisinden geçme durumları da, kablo kanalının geçtiği yerleri etkiler. Fakat bir hat üzerinde, kabloların raylara olan mesafesinde yukarıda bahsettiğim nedenlerden ötürü bir değişiklik olacaksa, şu bölgeyle şu bölge arasında kablo mesafesi budur, onun haricindeki bölgelerde ise şudur gibi bir şema çıkartılmalıdır. Bölgeleri belirlemek amaçlı da, kabloların raylara yaklaştığı ya da uzaklaştığı yerlere bir levha konulması işi daha da kolaylaştıracaktır. Tabi ki kilometre levhaları da önem arzeder, fakat benim anladığım asıl sorun, kabloların rayların neresinden geçtiğidir. Nasıl karayolları (sadece otobanlar değil şehirler arası yoğun olarak kullanılan yollar) yapılırken, aydınlatma sisteminin kabloları yolun altından geçmiyor, geçtiği noktalara da işaret konuluyorsa ve buna ait şema ilgili karayolları bölge idaresinde bulunuyorsa, kısaca, belli bir standarta göre yapılıyorsa, demiryollarında da bu böyle olmalıdır. Aksi takdirde onarım işi yavaşlayacak, bu da demiryolu trafiğini olumsuz etkileyecektir.

Dünyanın en eski demiryolu ağına sahip ülkelerden biri de İngiltere'dir. Bu gün halen bazı eski hatlar "ikincil hat" olarak, başta ağır yük taşımacılığı olmak üzere kullanılmaktadırlar. Bazı yerlerde istasyonlarda mekanik sinyal dahi vardır. Bu hatlara da kablo döşenirken belli bir standart oluşturulmuştur. Mali kaynaktan bahsetmiyorum bile. Bizde o mali kaynak var ve nerelere harcanıyor hepimiz biliyoruz. Neyse. 10-15 sene kadar önce, sanayi devrimi ile ilgili bazı kitaplar okurken, 100 yıl önce yapılmış demiryolu ağlarının, küçültülmüş şemalarını görmüştüm. Ayrıca zaman ilerledikçe yapılan düzenlemelerin bu şemalar faydalanılarak yapıldığı, mekanik sinyal yerine, ışıklı sinyal döşenirken, hat boyunca, kısım kısım şemalar hazırlandığını da okumuştum. Kısacası, bu iş için bilgisayar şartı da yok.

Asıl olan, bu sorunu aşmak için ne gibi çalışmalar yapılmalıdır? Dünyada ne gibi örnekleri vardır? Sorularını sorup, bu sorulara cevap aramaktır.

Saygılarımla.

« Son Düzenleme: 05 Aralık 2008 / 13:16 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı hayrettinsef

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: Yol Personeli Arkadaşlarımıza!
« Yanıtla #9 : 28 Şubat 2009 / 00:23 »
kabloya zarar vermek istemeyen yol personeli önce çalışmak istediği bölgeyi 2 3 gü önceden ilgili yerlere bildirirse kablo şefi arkadaş mutlaka nezarete birini gönderir ama benim gördüğüm kadarıyla yolcuları yanlışı şudan kaynaklanıyor bir kerede 15 günlük yol kapama programı çıkartıyorlar ve bu 15 gün içinde en az on istasyon arası var nerede çalışacaklarını yolcular o güne kadar kendisi bile bilmiyo son dakkada biz burada çalışacağız eleman verin deniyor tesislerin işi sadece yola refakat değil bunu unutmayın sorun kalmaz


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yol Personeli Arkadaşlarımıza! Benzer Konular

TCDD Güvenlik Personeli Kaçıncı Sınıf Memur
TCDD çalışan kamu görevlilerinin sorunlarına sıkça yer vermekteyim.Ülkemizin olmazsa olmaz kuruluşu olan TCDD Ulu önder Atatürk’... Devamı...

Gösterim: 3675 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
lojistik personeli
BİZ LOJİSTİK PERSOENLİNE KİMLER SAHİP ÇIKACAK ACABA ALLAH AŞKINA SORUYORUM.HERKESTEN AZ MAAŞ ALIYORUZ.ELBİSE İSTİKAKINI KALDIRDI... Devamı...

Gösterim: 5935 - Yanıt: 4 - Başlatan:Bahattin KARABAĞ
Bugün yine Bir Arkadaşımz Şehit oldu yetti artık
arkadaşlar hepmzn başı sağolsun maalesef yıne kaza yine tren teşkil memuru vefat etti. 5. bölge kale istasyonu saat 10 cıvarları... Devamı...

Gösterim: 4850 - Yanıt: 7 - Başlatan:hareketmemuru
Demiryolu tahribatsız kontrolü konulu makele vs. lazım arkadaşlar
Arkadaşlar "ray gibi uzun hatların tahribatsız kontrolü" konulu bir ödevim var. Önerebileceğiniz kaynak vs . varsa çok memnun ol... Devamı...

Gösterim: 2809 - Yanıt: 2 - Başlatan:golkipir
Romanya Demiryolları Yük Bölümü (CFR Marfa) 2500 Personeli İşten Çıkarıyor
2010 yılından bu yana özelleştirilmek istenen ve özelleştirilmesi sürüncemede kalan Romanya Demiryollarının yük bölümü CFR Marfa... Devamı...

Gösterim: 1990 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli