Gönderen Konu: YOLCU ODAKLI HİZMETİN GEREKLİLİKLERİ...  (Okunma sayısı 2142 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
YOLCU ODAKLI HİZMETİN GEREKLİLİKLERİ...
« : 31 Ekim 2012 / 11:16 »

 YOLCU ODAKLI HİZMETİN GEREKLİLİKLERİ...

1. Yolcu Bilgilendirme

•Yolcu bilgilendirme, açık ve amacına uygun şekilde yapılır. Yolcuların bilgilenme ihtiyaçlarının karşılanması için günümüz teknolojisi de göz önünde bulundurularak pek çok iletişim kanalı kullanılabilir.
•Broşürler, bilgilendirme noktaları, elektronik ortam (internet) veya telefon aracılığıyla sefer ve ücret tarifeleri ile diğer hizmet bilgileri kolaylıkla temin edilebilir. Çağrı merkezleri ile de çok kısa sürede cevap verilebilmesi mümkündür.
•Her istasyon/durak açık şekilde tanımlanır. Durak ya da istasyonda güzergah numaraları, gidilecek yerler ve araçların hareket saatleri güncel olarak bulundurulur.
•Durak/istasyonlarda bulunan panolara ulaşım ağı haritası, bölge haritası, sefer tarifeleri, istasyonların açılış-kapanış saatleri ve duyurular asılarak yolcuların bilgilendirilmesi sağlanır.
•Her aracın üzerinde güzergâh bilgisi veya hat numarası ve tabelası yer alır. Ayrıca tüm görevliler, ihtiyaç durumunda gerekli bilgilendirmeleri yapmak için görevlendirilir.

2. Erişilebilirlik

•Kurum yolcuların toplu taşımacılık sistemine erişiminin sağlanması için gerekli işbirliği çabalarını gösterir. Bu konuda özellikle engelli yolcuların ihtiyaçları dikkate alınır.
•Tüm durak/istasyonlar ve araçlar engelli yolcuların erişimine uygundur.
•Yolcular, seyahat için gerekli olan elektronik bilet, kart, jeton ve elektronik kartlarını durak ve istasyonlara ek olarak şehrin belli noktalarında konuşlanmış bayilerden temin edebilir.

3. Araçların ve Tesislerin Bakımı, Onarımı ve Temizliği

• Kurum sorumluluk alanlarına dâhil olan araç ve tesislerin uygun şekilde düzenlenmesini, temizlenmesini ve bakım onarım faaliyetlerinin periyodik yapılarak geliştirilmesini sağlar.
•Ulaşım hizmetini aksatan veya yolcu konforunu etkileyen ekipman arızalarının meydana gelmesi durumunda ekipmanla ilgili olarak yolculara belirlenen yerlerde gerekli bilgilendirmeler yapar.

4. Güvenilirlik ve Dakiklik

•Toplu taşımacılık hizmetleri, sefer tarifelerine titizlikle uyulmasını gerektirir. Verilen hizmetlerin dakikliğini ve güvenilirliğini etkileyen faktörler oluşması durumunda, konuya ilişkin bilgiler ve alternatif çözümler en kısa sürede duyurulur.

5. Yolcuların Emniyeti ve Güvenliği

•Yolcuların emniyeti, kurumun önceliğidir. kurum bu konuda her türlü tedbiri alır.
•Kurumun sorumlulukları kapsamında; bireylerin hakları ve mahremiyetine uygun olarak yüksek düzeyde güvenlik sağlar.
•Yolcu emniyeti ve güvenliğinin sağlanması konusunda eğitimli personel ve gerekli teknolojik donanım sağlar.
•Tedbir olarak tüm yolcular ve sürücüler, olası bir kazaya karşı ferdi kaza sigortası ile güvence altındadır.

6. Yolculuk Konforu

•Konforlu yolculuk için araçlarda yeterli iklimlendirme, aydınlatma ve havalandırmasağlanır.

7. Yolcu Talep ve Şikâyetleri

•Hizmet kalitesini artırmak için yolcuların geribildirimi teşvik edilir. kurum yolcular ile potansiyel yolcuların görüşlerini inceleyerek yolcu taleplerini en iyi düzeyde karşılayacak iyileştirici tedbirleri alır.
•Yolcu talep ve şikâyetleri, en fazla bir hafta içerisinde cevaplandırılır, bunun için de gerekli inceleme ve düzenlemeler yapılır.
•Yolcu, şikâyetinin ne kadar süre içerisinde çözüleceği veya niçin çözülemeyeceği konusunda bilgilendirilir.
•Yolcular, istasyon ve araçlarda kaybedilen eşyalar hakkında Çağrı Merkezi hattından talepte bulunabilir.

8. Çevresel Etkiler

•Çevresel etkilerin kontrol altında tutulması için, araçların bakım ve arızalarına müdahale esnasında oluşan tüm katı, sıvı ve gaz atıkların çevre mevzuatına uygun olarak bertarafı, geri dönüşüm ve geri kazanımı sağlanır.
•Tüm çalışanlarımız düzenli olarak çevresel riskler konusunda eğitime tabi tutulur, bilinçlendirilir.
•İstasyon ve araç temizliklerinde çevreye ve insana zararı olmayan, biyolojik olarak çözünebilir malzemelerin alınması tercih edilir.
•İstasyon aydınlatmalarında tasarruflu flüoresan ve ampuller kullanılır. Buralarda arızalar sonucu ortaya çıkan atıklar çevre lisanslı firmalara gönderilir ve ozon tabakasına zararı olmadan bertarafı sağlanır.
•İstasyon havalandırması için aktif rol oynayan bacaların kirlilik gazları ve verimliliği düzenli olarak ölçümlerle kontrol edilir ve filtreden geçirildikten sonra atmosfere salınır.
•Gürültü ve titreşim ölçümleri yapılarak faaliyetlerimizden kaynaklanan gürültü kirliliğini ortadan kaldırma/minimize etmeye yönelik önlemler alınır.

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


YOLCU ODAKLI HİZMETİN GEREKLİLİKLERİ... Benzer Konular

HIZLI TREN GEREKLİ Mİ?
  HIZLI TREN NE KADAR GEREKLİ?      ÜLKEMİZİN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ÇÖKÜNTÜYÜ VE DIŞ BORÇLARI DÜŞÜNÜRSEK HIZLI TREN KANATİMC... Devamı...

Gösterim: 14074 - Yanıt: 25 - Başlatan:halilüstün
MAKİNİSTLER İÇİN TREN SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Değerli Demiryolcu arkadaşlarım , makinistlerin yararlanması amacıyla emekli olmadan önce hazırlamış olduğum "tren sürüş teknikl... Devamı...

Gösterim: 2680 - Yanıt: 2 - Başlatan:leventdurusoy
GİŞE HİZMET ALIMI İHALESİ
  GİŞE HİZMET ALIMI İHALESİTCDD Gar ve İstasyonlarında Yolcu bilet satışı, Danışma ve Rezervasyon hizmetlerinin 70 işyerinde 272... Devamı...

Gösterim: 2053 - Yanıt: 0 - Başlatan:trenren
TCDD 2013 YILI HARCIRAH VE HİZMET TAZMİNATLARI YAYINLANDI
2013 yılı TCDD personeline ödenecek yurtiçi harcırah gündelikleri ve hizmet tazminatları, TCDD yönetim kurulu tarafından 29.01.2... Devamı...

Gösterim: 2322 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
DEMIRYOLUNUN SERBESTLEŞTIRILMESI İLE İLGİLİ YÖNETMELİKLER HAZIRLANIYOR
DEMIRYOLUNUN SERBESTLEŞTIRILMESI İLE İLGİLİ YÖNETMELİKLER HAZIRLANIYOR Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakk... Devamı...

Gösterim: 2570 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ