Gönderen Konu: Yurttaşlık mı Dilencilik mi?  (Okunma sayısı 364 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1013
Yurttaşlık mı Dilencilik mi?
« : 16 Ocak 2017 / 21:21 »

Aşağıda bir haber.

Yazının sahibi Cem Külahlıoğlu, kendi yazısından yola çıkılarak Ankara'nın raylı sisteminin ( o metro diyor) Meclise taşınmasından sözediyor ve İ.Melih Gökçek'i göreve davet ediyor  ;D

Yahu, Gökçek'in bu işle ilgilenmeyeceğini, bu işlerin havuz müteahhitlerini dolayısıyla bakanlığı ilgilendirdiğini, Gökçek'in tek tek yakalayıp anlaşabileceği rant alanlarıyla ilgilendiğini, kent içinde sokak ve caddelerin çukurlardan geçilmemesine rağmen rant yarattığı alanlarda (İncek, Ahlatlıbel, Gölbaşı, vb) bulvarlar açtığını bilmeyen kaldı mı?

Yazar, bakanlıktan metro iste diyor Gökçek'e özet olarak! Örnek olarak da İstanbul'u veriyor!

Normal olarak yerinde bir öneri!

Ama değil!  >:(

Muhalefet belediye başkanlarınca yönetilen illerde bu yatırımlar belediye bütçesinden yapılırken, iktidar gözdesi kentlerde neden merkezi bütçeden yapılıyor?

örnek olarak bir İzmir'li vatandaş hem kendi ilindeki yatırımları belediye bütçesiyle, hem de iktidarın yönettiği illerdeki yatırımları merkezi bütçeyle finanse ediyor?

Hani hak nerede? Hani hukuk nerede?

Neyin ne olduğunu bilen medya çalışanı olarak yazarın bunları bilmemesi mümkün değil!

Bunun tek açıklaması, yüzsüzlüğün, utanmazlığın kanıksanmış, sıradanlaşmış olması!
Vatandaşlık bitti, dilencilik başladı!
...

Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu tarafından yazılı olarak yanıtlanması için soru önergesi verdi.

Nazlıaka’nın kaynağı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yayınlanan, “Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi ve Dünya Örnekleri ile Karşılaştırılması” adlı yayında değişik kentlerin toplu taşım verileri değerlendirilmesi.

Ben de 9 Ocak 2017 tarihinde Gazetemizde Ankaralı olarak mukayeseli bir yazı yazdım.
“Topbaş Metro yapıyor Gökçek ise seyrediyor” başlıklı yazımda Ankara’daki metronun sadece 64,4 kilometre İstanbul metrosunun ise 150 Kilometreye dayandığını ve 149,5 Kilometre ile Ankara’yı dörde katladığını vurguladım.

22 yıldır Ankara’yı tek başına yöneten Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’i Başkent Metro fakiri bırakması nedeniyle eleştirdim.

Nazlıaka soru önergesinde çok çarpıcı bir gelişmeye de vurgu yapıyor.

Buna göre Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in Şubat 2013 tarihinde Gazi Üniversitesine 7 milyon TL bedelle verdiği “Ankara Ana Ulaşım Ana Planının belirlenmesi ihalesinin” aradan geçen üç yıla rağmen akıbeti hala belli olmamış.

Üstüne üstlük Gazi Üniversitesi “Ulaşım Ana Planı” projesinin yönetim ekibinden bazı kişilerin FETÖ kapsamda gözaltına alındığını da vurguluyor Aylin Hanım.

Şimdi hem gazetemizin bu konuda siyasetçilere verdiği mesajın yerine ulaştığına memnun olduğumu söyleyeyim, hem de Metronun Ankara trafiğindeki kilitlenmeleri ortadan kaldıracak en önemli yatırım olduğunu vurgulayayım.

Ankara Büyükşehir Belediyesi trafiği ve kent içi ulaşımı yeni bulvar ve yollar açarak çözmeye çalışıyor.
Ancak araç sayıları da görülüyor ki yapılan yollardan daha hızla artıyor.

Araçlarında, otobüs duraklarında saatlerce bekleyen Ankaralıların Metro konusunda umudu artık Gökçek değil, Ulaştırma Bakanlığındadır.

Bakanlığın yaptığı araştırma ortada iken bizim talebimizin de en az İstanbul Metrosu kadar hızla Ankara Metrosuna yeni hat yatırımları yapılmasıdır.

Ben Aylin Nazlıaka gibi siyasi sorular da teknik sorular da sormayacağım.
Ben Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın Başkentimize de önemli yatırımlar yapması ve Metro konusunda gerekli talimatları vermesini acilen bekliyorum.

kaynak: http://sonsoz.com.tr/ankara-metrosunun-yetersizligi-mecliste/


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter